پاورپوینت فصل هشتم کتاب روش ها و فنون مشاوره (مشاوره چند فرهنگی) نوشته عبدالله شفیع آبادی

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی
پاورپوینت فصل هشتم کتاب روش ها و فنون مشاوره (مشاوره چند فرهنگی) نوشته عبدالله شفیع آبادی در قالب pptx  و در حجم 13 اسلاید:

بخشی از متن:
انسانها متفاوت خلق شده اند و حتی فرزندان یک خانوار نیز شبیه به یکدیگر نیستند. وجود تفاوت بین انسانها زائیده عوامل متعددی میباشد که مهمترین آنها وراثت و محیط است. با قرار گرفتن فرد در محیط تفاوتهای اولیه زیستی بر اثر تربیت و تعاملات فردی اجتماعی بارزتر می شوند و هر انسان در نهایت منحصر به فرد میگردد که با تمام انسانهای دیگر در همه زمینه ها تفاوت دارد و شیوه تعامل و ارتباط خاصی را می طلبد. 

در فرآیند اثرگذاری و تغییر فرد عناصر فرهنگی که بخش مهمی از عوامل محیطی را شامل می گردند نقش انکارناپذیری دارند از این رو، اگر مشاور قصد کمک رسانی و برقراری تعامل سازنده با مراجع را دارد باید عناصر فرهنگی و عوامل محیطی اثرگذار بر رفتار مراجع را به خوبی بشناسد تا بتواند بر آن اساس راهکارهای عملی و کاربردی موثری را ارایه دهد. 

ضرورت مشاوره چند فرهنگی 
عناصر فرهنگی تعیین کننده شیوه زندگی انسان هستند رفتارهای انسان از شیوه زندگی او نشأت می گیرند. لذا، بدون شناخت عناصر فرهنگی قضاوت در مورد رفتارهای مراجع اقدامی نامناسب و غیر علمی است مشاور علاوه بر شناخت فرهنگ مراجع بایـد بـه عناصر فرهنگی خودش نیز کاملاً اشراف و آگاهی داشته باشد. 
مشاور باید بداند که همه فنون مشاوره در هـر شرایطی به کار بستنی نیستند و نمی توان از انجام آنها در تمام موقعیتها و با همه مراجعان انتظار موفقیت یکسانی را داشت زیرا یکی از عوامل مؤثر در انتخاب نوع نظریه و فنون وابسته به آن در فرآیند مشاوره و روان درمانی شخص مراجع و مشکل اوست. نتیجه آن که، مشاور بیگانه با فرهنگ مراجع هیچگاه نمی تواند جلسه ی مشاوره ی کارآمد و ثمربخشی را انتظارداشته باشد. 
دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 3657 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 13

حجم فایل:154 کیلوبایت

 قیمت: 15,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252